Petr Němec | 22.11.2024
Účetní závěrka 2024 a dorovnávací daněDaně, účetnictví, právo a nejen to. Všechny klíčové novinky pro váš byznys.
Lukáš Pflug | 22. Února 2022
Nejvyšší správní soud (NSS) pokračuje v trendu vysokých nároků na prokazování reklamy, což potvrzuje i aktuální rozsudek pro reklamu na internetu.
V daném rozsudku považuje soud za nezbytné, aby daňový subjekt doložil přijetí reklamy nejen prostřednictvím faktur, výpisů obsahujících počet zobrazení reklamy či jiných obdobných dokladů, ale i snímky obrazovky, které jsou schopny zachytit reklamu přímo. Samotné výpisy např. o počtu zobrazení reklamy nejsou podle soudu dostatečným důkazem, jelikož jde pouze o záznamy dat, které mohou být lehce vytvořeny dodatečně i v případě, kdyby nebyla reklama fakticky uskutečněna. Jako důkazní prostředek se proto hodí pořízené snímky obrazovky, které by měly obsahovat dostatečné záznamy o datu jejich pořízení. Ostatně, pokud je reklama poskytována výhradně online, neexistuje dle slov NSS jiný způsob, jak ji zachytit.
Dále soud uvedl, že je možné prokázat využití reklamy i prostřednictvím administrátorského účtu např. v systému Google AdWords, pomocí kterého byla reklama sjednána. Pro případnou daňovou kontrolu je tedy důležité mít k dispozici nejen příslušné daňové doklady, ale i dostatečnou dokumentaci realizace reklamy a časově identifikovatelné záznamy.